Thursday, December 18, 2008

KEPALA BABI ANGKARA DURJANA

Malaysia adalah rumah kaca. Pantang dibaling batu akan retaklah ia. Keretakannya akan melarat dan berkecai akhirnya. Agaknya itulah yang diingini oleh beberapa anak gampang yang menyangkut kepala babi dirumah orang Melayu beberapa minggu lalu.

Hari ini digemparkan lagi dengan penemuan bangkai babi di tempat awam, dipercayai dengan niat hendak menimbulkan kekacauan. Kali ini bangkai kepala babi ditemui tergantung atas sebidang kain rentang yang dipasang di pagar Sekolah Kebangsaan Pengkalan Balak, Melaka berhampiran bulatan menuju Ke Kampung Pengkalan Balak.

Kita tidak tahu samada Cina, atau India atau Melayu upah Cina atau India atau pendatang asing untuk melakukan kerja bodoh lagi merbahaya itu. Apa yang jelas perbuatan itu boleh mengundang kedurjanaan. Dalam isu ini orang Melayu jangan mudah mengamuk. Orang Melayu kena berfikiran waras dan bijaksana. Babi buka haiwan yang tidak boleh disamak. Itulah keistimewaan Islam. Dia mengajar kita disiplin menyamak haiwan yang bersifat najis mughalazah. Kita samak habis cerita. Cuma kita terasa terhina dan tercabar itu saja.

Biarkan polis menyiasat kes ini. Kita ada undang-undang. Biar undang-undang menentukannya. Yang paling kita tidak mahu ialah pergaduhan seperti membakar kuil, tokong atau bunuh membunuh seperti yang berlaku di Kampong Medan. Itu mainan kumpulan pengganas Pembebasan Tamil Elam. Kita tidak sedar kita diperbodohkan oleh orang luar. Musuh negara ni tidak semestinya orang asing malah orang kita juga tidak kurang jahatnya. Oleh itu bertindak waraslah. Babi boleh disamak..tetapi kalau pemimpin kita mengutamakan babi dari orang seperti yang dilakukan oleh PKR di Selangor dan disokong oleh Tok Guru Nik Aziz. (PAS)..yang ini dah melampau. Kita kena hukum dia agar sedar diri. Yang itu tidak boleh disamak..yang itu kena buang saja. Tolak jauh-jauh..syuh--syuh..halau mereka macam ayam. Dah berserban pun tak tahu mana satu orang mana satu babi dah..parah ni.

No comments: