Thursday, December 18, 2008

CAKAP TAK SERUPA BIKIN

Hari ini Pengerusi DAP Negeri Melaka YB Goh Leong San (ADUN Kesidang) memberitahu media bahawa ada seorang wanita yang bernama Puan Chua, 42 tahun yang tinggal di Taman Medeka, Melaka mengadu kepada beliau baru-baru ini ibunya telah meninggal dunia dan beliau telah memohon wang ihsan kematian sebanyak RM 200.00 daripada Jabatan Kebajikan Negeri Melaka.

YB Goh berkata oleh kerana Puan Chua tinggal di Taman Merdeka maka beliau telah meminta ADUN kawasan (DAP) menyokong permohonan tersebut tetapi dimaklumkan oleh Jabatan Kebajikan Negeri Melaka bahawa pemohonan tersebut ditolak.YB Goh turut menyelar Ketua Menteri Melaka dan Jabatan Kebajikan Melaka yang menggunakan wang rakyat untuk menyeksa mereka yang tinggal di kawasan yang dimenangi oleh pembangkang.

Selerabaru tertanya-tanya kenapa wakil rakyat pembangkang sentiasa mencari publisiti murahan untuk membela rakyat dan tak habis-habis menyalahkan kerajaan. Puan Chua pun satu kalau tandatangan YB Pembangkang tak laku pergi saja pada YB Kerajaan tentu beliau akan dapat lebih dari RM250.00. Ini tidak asyik percaya pembangkang hinggakan wang yang didermakan kepada beliau sebanyak RM250.00 disensasikan dengan foto di dada akhbar. Pembangkang sentiasa menjanjikan dan menjajakan menifesto negara kebajikan. Tak kan beri sumbangan RM 250.00 perlu mencari akhbar untuk cari publisiti.

Selerabaru cadangkan YB Pembangkang Melaka kalau tanda tangan beliau nak laku serahkan saja borang tu kepada Kerajaan negeri Perak atau Pulau Pinang.........

1 comment:

Merisik Khabar said...

aik.....mati pun nak wang ehsan ker......dah beratus org Islam meninggal Dunia tak penah mintak pun wang ehsan...........tak pernah dapat pun wang ehsan tue.....